dimarts, 7 d’agost del 2007

Bullici de Festa Major

La rambla aquests dies té un altre ambient. A la meva ciutat estàvem de Festa Major i això es notava (si normalment està plena aquests dies no hi cabia ni una agulla). La festa és el dia 5 d'Agost però una setmana abans ja s'escalfen motors. Jo la vaig poder gaudir durant el cap de setmana.

Aquest any m'he mirat la majoria d'actes des d'un lloc diferent al de cada any, amb amics i amb unes ganes enormes de desconnectar i de gaudir-ne. Potser no us interessarà gaire però aprofitaré per fer un petit i ràpid resum d'aquests dos dies que em serviran com a diari personal. (Si no ho voleu llegir tot passeu directament a l'últim paràgraf, al resum.)

El dissabte, després d'una enriquidora sessió cultural, vam anar a la platja a sopar (entrepans i coca-cola) i a "agafar lloc" per veure el castell de focs. Com que no recordem el de l'any passat hem decidit que aquest era millor. Una vegada finalitzat vam mirar 5 minuts les estrelles i vam agafar el camí cap al concert dels Pets. Estava a rebentar però tot i això vam poder veure el Lluís Gavaldà i els músics del grup. Una passada de concert que va acabar, com no podia ser d'una altra manera, amb el Bon dia (tot i que vàrem trobar a faltar la cançó de vespre i la de Bona nit). Un cop acabat, una visita al Manani rock, una orxata de mig litre (no us enganyo pas! impresionant!) i cap a dormir.

L'endemà tocava matines. Ofici començava a les 10:30, però havia d'estar allà a les 10. Un cop vam sortir vam anar a veure els balls populars. Al diumenge la ciutat s'havia tenyit de blanc gràcies als vestits. A la tarda tocava una altra passada. Aquest cop, també després d'haver sopat un entrepà, des de la plaça de l'església vàrem poder veure com anaven pujant els balls, primer el foc, que omplia tot d'olor de pólvora, les mulasses, el ball de bastons, els falcons... Finalment un altre castell de focs i unes orxates donarien l'adéu a aquesta festa major.

El resum és que anècdotes, rialles, converses, alegria, cançons... tot això i un llarg etcètera ha fet que sigui una festa major diferent i especial i que hagi confirmat una cosa que pensava: les petites coses ens fan feliços.

Anònim ha dit...

A veure si actualizem..!!!
aiixxx q els iaios et treuen tmps! :P